Agnieszka Radwańska otrzymała nagrodę za zasługi dla promocji marki „Polska” w świecie.
Podczas uroczystej gali statuetki 10. jubileuszowej edycji Superbrands odebrali przedstawiciele 42 najsilniejszych marek na polskim rynku.
Agnieszka Radwańska – za to, że odnosi sukcesy na arenie międzynarodowej i przynosi dumę Polakom; za to, co już osiągnęła w sporcie i za to, co jeszcze osiągnie, za jej wytrwałość, za to, że jest ambasadorem polskości w świecie; za to, że dzięki niej Polska jako kraj jest obecna na światowych imprezach sportowych – to tylko niektóre z odpowiedzi respondentów badania przeprowadzonego przez Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia na pytanie o Polaka, który daje najwięcej powodów do dumy.
Eksperci Rady Marek dodali od siebie nie tylko za wyniki sportowe, ale także rzadką wśród sportowców elokwencję i urok osobisty, a także najbardziej widowiskowy w kobiecym tenisie styl gry, dużo dramaturgii i serca zostawianego na korcie.
– Cieszę się, że mogę reprezentować Polskę na całym świecie, i że moje nazwisko jest marką – powiedziała Agnieszka Radwańska, odbierając statuetkę. Zapytana o radę dla twórców marek, druga rakieta świata odpowiedziała bez zawahania. – Praca, praca i jeszcze raz praca. Na pstryknięcie nie ma sukcesu w żadnej branży.
W ubiegłych latach nagrodę honorową Superbrands odebrali m.in. Robert Lewandowski (za promowanie wizerunku nowoczesnej marki Polski za granicą), Lech Wałęsa (jako najsilniejsza polska marka w świecie), Leszek Balcerowicza (za Plan Balcerowicza, dzięki któremu krajowe marki mogą skutecznie konkurować na polskim rynku z najsilniejszymi markami międzynarodowymi) i… Fryderyk Chopin – 200-letnia polska marka w dwusetną rocznicę urodzin kompozytora.