Polski Tenis

WYNIKI

DUBAJ WTA 1000: Kuznetsova - Q. Wang 6:4, 1:6, 7:5; V. Kudermetova - Pavlyuchenkova 7:6 (3), 6:2; Jabeur - Siniakova 6:2, 6:3; Cornet - Kasatkina 6:4, 3:6, 6:1; Sevastova - Pera 6:0, 6:3; LYON WTA 250: Tauson - Golubic 6:4, 6:1; ROTTERDAM ATP 500: Rublev - Fucsovics 7:6 (4), 6:4.

Rola odżywek i suplementów w diecie sportowca

przez maka

Dla sportowców zbilansowana dieta ma ogromne znaczenie.

Przyjmowanie odpowiedniej ilości witamin, minerałów, nawadnianie organizmu pozwala w utrzymaniu dobrej formy, budowaniu masy mięśniowej, spalaniu tkanki tłuszczowej.

Zdarza się jednak, że uzyskanie wymarzonych rezultatów nie jest proste, a tym bardziej szybkie. Nie zawsze nasza dieta jest odpowiednio zbilansowana lub po prostu z braku czasu nie możemy zjeść odpowiedniej liczby posiłków. Dlatego, chcąc wzmocnić efekty treningów wiele osób decyduje się na suplementację diety.

W zależności od sposobu działania, jak również formy (stała, płynna) suplementy dla sportowców można podzielić na kilka kategorii. Zanim zdecydujesz się sięgnąć po któreś z nich, odpowiedz sobie na pytanie:

  • jakich efektów oczekujesz?
  • w jaki sposób trenujesz? Jaka jest intensywność ćwiczeń?
  • czy dbasz o to, aby substancje odżywcze dostarczać z pokarmem?

Oczywiście w wielu przypadkach niemożliwe jest zaspokojenie zapotrzebowania organizmu na składniki odżywcze wyłącznie z pożywienia. Jeżeli pojawiają się niedobory lub intensywność ćwiczeń wymusza większą podaż substancji odżywczych, witamin, racjonalną decyzją będzie sięgnięcie po sprawdzone suplementy diety – https://www.active-body.pl.

Odżywki białkowe i węglowodanowe – kiedy i dla kogo?

Zazwyczaj odżywki białkowe i węglowodanowe są pierwszym wyborem osób, które trenują. To zrozumiałe, ponieważ do rozwoju mięśni niezbędne jest białko pochodzenia roślinnego lub zwierzęcego. Białko to główny budulec dla mięśni. Ćwiczący często nie są w stanie zaplanować swojego jadłospisu w taki sposób, aby dostarczać organizmowi odpowiednią ilość protein z jedzenia. Dlatego sięgają po koncentrat białkowy (WPC), izolat białkowy (WPI), kazeinę, lub mieszanki białek.

Zazwyczaj suplementy dla sportowców są dodatkowo wzbogacone np. aminokwasami, kreatyną, L-glutaminą i L-argininą. Taki kompleks substancji odżywczych pozwala na:

  • zaspokojenie zapotrzebowania organizmu na proteiny,
  • przyspieszenie regeneracji po treningu,
  • poprawę wytrzymałości organizmu.

Substancje, które można suplementować

Organizm sportowca ma większe zapotrzebowanie nie tylko na białko, ale też inne składniki odżywcze. W tej grupie jest np. kreatyna dodająca energii i zwiększająca siłę, glutamina uczestnicząca w procesie metabolizmu białek oraz wspomagająca regenerację czy kazeina hamująca rozpad masy mięśniowej w czasie snu. Każda z nich działa nieco w inny sposób i odpowiada na inne potrzeby. Dlatego decyzja o przyjmowaniu konkretnych suplementów powinna być racjonalna i stanowić odpowiedź na rzeczywiste niedobory w organizmie.

Problemów unikniesz:

  • wybierając dobre suplementy diety dla sportowców i kupując je w zaufanym sklepie cieszącym się pozytywnymi opiniami klientów,
  • dawkując suplementy zgodnie z zaleceniami producenta umieszczonymi na opakowaniu, odnosząc je do swojej wagi, i intensywności, z jaką ćwiczysz,
  • sięgając po suplementy diety, które zaspokajają rzeczywiste potrzeby organizmu,
  • pamiętając o tym, że odżywki nie zastąpią ćwiczeń ani nie będą miały sensu bez wdrożenia i przestrzegania racjonalnej zdrowej diety.

Odżywki i inne suplementy dla sportowców mogą być cennym źródłem witamin, minerałów i substancji odżywczych takich jak białko czy węglowodany. Powinny być jednak elementem wspierającymi ćwiczenia oraz uzupełniającym zdrową dietę. Podstawą zawsze powinna być dobrze zbilansowana dieta.

Kategoria: Artykuł partnera

Wyniki na żywo | Bukmacherzy - ranking firm z polskim zezwoleniem | Reklama | Linki | Polityka prywatności