Polski Tenis

WYNIKI

DUBAJ WTA 1000: Świątek - Svitolina 6:1, 6:4; Q. Zheng - Potapova 6:3, 6:2; Gauff - Pliskova 2:6, 6:4, 6:3; Kalinskaya - Ostapenko 6:4, 7:5; Paolini - Sakkari 6:4, 6:2; Rybakina - Fręch 7:6 (5), 3:6, 6:4; Vondrousova - Samsonova 6:2, 6:2; Cirstea - Vekic 3:6, 6:3, 7:5; DOHA ATP 250: Mensik - A. Murray 7:6 (6), 6:7 (3), 7:6 (4); Rublev - Gasquet 6:3, 6:4; Humbert - Kotov 6:4, 6:1; Bublik - Fucsovics 2:6, 6:3, 6:4; Khachanov - Marozsan 6:4, 7:5; Ruusuvuori - O'Connell 6:3, 6:3; Popyrin - Grenier 7:6 (3), 6:7 (8), 6:1; LOS CABOS ATP 250: Thompson - Escobedo 6:4, 6:3; Nava - Schwartzman 6:4, 6:3; Vukic - Pacheco Mendez 7:6 (5), 7:6 (10); Hijikata - Kecmanovic 6:3, 7:6 (2); Giron - Daniel 6:4, 7:5; Borges - Koepfer 7:6 (2), 6:2; Nishioka - Cobolli 6:1, 6:0.

Co daje morsowanie? Czy morsować da się tylko zimą?

Każdej zimy przybywa zwolenników morsowania, które niesie za sobą mnóstwo korzyści dla zdrowia. Obecnie, chcąc korzystać z tej formy aktywności, wystarczy wyposażyć się w specjalny zbiornik do morsowania.

Co to takiego? Dlaczego warto zacząć morsować? Zachęcamy do poznania odpowiedzi w poniższym artykule.

Jak morsowanie wpływa na zdrowie?

Z roku na rok, kiedy tylko nadejdą niskie temperatury, można zaobserwować coraz więcej miłośników zimnych kąpieli. Osoby morsujące, mimo kontaktu z lodowatą wodą, cieszą się doskonałym zdrowiem – jak to się dzieje? Morsowanie należy bowiem do rodzajów aktywności, które doskonale hartują organizm, znacząco podnosząc jego ogólną odporność. To jednak wyłącznie jedna z zalet, gdyż korzyści zdrowotnych płynących z morsowania istnieje znacznie więcej.

Zanurzając ciało w zbiorniku pełnym zimnej wody naczynia krwionośne kurczą się, przez co krew może dotrzeć głębiej, poprawiając tym samym krążenie w tkankach i narządach. Jest to też skuteczny zabieg na stawy, dlatego też morsowanie zaleca się osobom cierpiących na przewlekłe bóle reumatyczne czy mięśniowe. Ponadto, morsowanie świetnie wpływa na przyspieszenie regeneracji organizmu, poprawę ukrwienia skóry, a nawet działa pomocniczo podczas alergii i problemów dermatologicznych. Jak się okazuje, dobroczynny wpływ z morsowania można nie tylko odczuć, ale i zaobserwować.

Aktywność ta uprawiana regularnie jest w stanie wpłynąć pozytywnie również na nasz wygląd. Przebywanie w wodzie o niskiej temperaturze poprawia ukrwienie narządów wewnętrznych i tkanek, sprawiając, że organizm znacznie sprawniej może uporać się z nadmiarem zgromadzonych w nim toksyn. Wraz z nimi, stopniowo pozbywa się rozbitej tkanki tłuszczowej, czego efektem jest poprawa jędrności skóry, zmniejszenie bądź redukcja cellulitu, a nawet spalanie kalorii, co wynika z przyspieszenia przemiany materii.

W jaki sposób zacząć morsować?

Nie brakuje osób, które chcą rozpocząć przygodę z morsowaniem, jednak nie wiedzą jak się do tego zabrać. Warto pamiętać, że choć morsowanie uznawane jest przez wielu za najlepszy sposób na poprawę zdrowia, aby aktywność ta przyniosła wyłącznie korzyści zdrowotne, początkowo należy skonsultować się z lekarzem. Wizyta w gabinecie lekarskim pozwoli wykluczyć ewentualne przeciwwskazania, które mogą stanąć na drodze do stania się „morsem”. Będzie to też doskonała okazja, aby otrzymać zalecenia dotyczące prawidłowego przygotowania się do kąpieli w lodowatej wodzie.

Jeżeli nie istnieją żadne przeciwwskazania, można rozpocząć przygotowania. Ze względu na mało sprzyjające zimą czynniki atmosferyczne, można wyposażyć się w czapkę i rękawiczki – zanurzając ciało nie należy moczyć rąk, gdyż są one mocno narażone na odmrożenia, co może uniemożliwić swobodne ubieranie się tuż po kąpieli. Czy morsować można tylko w grupie? Na początku przygody, grupowe kąpiele w większych zbiornikach wodnych z pewnością będą najrozsądniejszym wyjściem. Pierwsze zetknięcia z tą aktywnością mogą nieść za sobą różnorodne doświadczenia, dlatego też obecność doświadczonych osób zawsze doda pewności siebie i zadziała uspokajająco.

Samodzielnie lepiej przyzwyczajać się do zimnej wody, kiedy do dyspozycji ma się specjalny zbiornik do morsowania. Jest on doskonałym rozwiązaniem zarówno dla początkujących, jak i doświadczonych „morsów”, którzy cenią sobie właściwości zdrowotne płynące z tego rodzaju aktywności. Jak długo powinna trwać kąpiel w lodowatej wodzie? Na początku wystarczy jedno krótkie zanurzenie. Z czasem, stopniowo można przebywać w wodzie coraz dłużej, nie przekraczając jednorazowo jednak pięciu minut. Jak przygotować się do takiej kąpieli? Przede wszystkim należy być wypoczętym, dobrze nawodnionym i odżywionym. Tuż przed kąpielą zaleca się też wykonać krótką rozgrzewkę, co pozwoli pobudzić krążenie.

Czy morsować można tylko zimą?

Morsowanie to aktywność polegająca na zanurzaniu ciała w lodowatej wodzie. Nie oznacza to jednak wcale, że można cieszyć się nią wyłącznie podczas mroźnej zimy. Chociaż w naturalnych zbiornikach wodnych, w pozostałych miesiącach temperatura wody będzie zbyt wysoka na morsowanie, można skorzystać innego sposobu. Beczka do morsowania to doskonałe rozwiązanie dla każdego, kto nie chce rezygnować z tej aktywności, czekając niecierpliwie na nadejście zimy. Specjalny zbiornik do morsowania jest wyjątkowo kompaktowy – wyróżniają go niewielkie rozmiary i waga, wynosząca zaledwie 3,5 kg. Dzięki temu lodowatymi kąpielami można cieszyć się przez okrągły rok we własnym ogródku, tarasie czy łazience. Lekka konstrukcja sprawia ponadto, że nie trzeba rezygnować z morsowania podczas dłuższych wyjazdów.

Jak korzystać z takiego zbiornika? Cała procedura jest niezwykle prosta – wystarczy wlać do niego zimną wodę, dodać lód, a następnie do woli cieszyć się dobroczynnymi kąpielami. Nowoczesna beczka do morsowania to coraz częściej wybierane rozwiązanie, również przez doświadczonych miłośników tej aktywności. Przede wszystkim, dzięki niej można morsować w dowolnym miejscu, niezależnie od pory roku czy warunków atmosferycznych panujących na zewnątrz. Istotna jest też kwestia komfortu: samotne kąpiele w takim zbiorniku będą znacznie bezpieczniejsze, niż samodzielne zanurzanie się w jeziorze czy rzece.

Czy warto zainwestować w zbiornik do morsowania? Na to pytanie musi odpowiedzieć sobie każdy, kto pragnie przekonać się o właściwościach zdrowotnych morsowania lub od wielu lat sam doświadcza płynących z niego korzyści. Z pewnością jednak jest to doskonałe rozwiązanie zarówno do domu, jak i na zewnątrz, umożliwiające odbywanie lodowatych kąpieli bez konieczności wyczekiwania mroźnej zimy.