Polski Tenis

WYNIKI

HUA HIN WTA 250: Andreescu - Dart 6:3, 6:4; D. Yastremska - Uchijima 6:3, 6:7 (3), 6:2; Kostyuk - Liang 6:7 (7), 6:3, 6:0; L. Fruhvirtova - Mattek-Sands 6:3, 6:1; Zakharova - Schmiedlova 3:6, 7:5, 6:3; Watson - Putintseva 5:7, 6:4, 7:6 (5); T. Maria - Eala 6:2, 6:2; N-L. Han - Ruse 6:4, 1:6, 6:4; Hibino - Savinykh 6:0, 6:2; Kalinskaya - Makarova 6:1, 6:1; LYON WTA 250: Kovinic - Golubic 6:1, 6:4; S. Zhang - Brengle 6:3, 6:2; Parks - Grabher 6:3, 5:7, 6:4; E. Andreeva - Blinkova 6:7 (3), 6:4, 4:0 i krecz Anny; Bondar - Parrizas Diaz 6:4, 6:4; CALI WTA 125: Monnet - Loeb 6:3, 6:4; Strakhova - Herazo Gonzalez 6:2, 6:2; Colmegna - Carle 6:4, 6:2.

Jak przygotować się na pierwszą wizytę na siłowni?

Sport stanowi bardzo ważną część naszego życia. Jest podstawą właściwego funkcjonowania organizmu. Każdy moment jest dobry, na rozpoczęcie swojej przygody ze sportem.

Nie potrzebujesz ku temu większych powodów. Chciałbyś zacząć chodzić na siłownię, ale nie do końca wiesz jak zacząć? Pierwsza wizyta na siłowni wymaga spełnienia kilku podstawowych warunków. 

Przede wszystkim musisz być pozytywnie nastawiony, początki zazwyczaj nie są łatwe. Po drugie – musisz zaopatrzyć się w niezbędne akcesoria. Co powinieneś zabrać na siłownię? O czym nie możesz zapomnieć? Na co zwrócić uwagę? Przeczytaj artykuł, a dowiesz się jak wejść na sportową ścieżkę.

Strój sportowy – wygoda i funkcjonalność

Strój sportowy w świadomości wielu osób jawi się jako bawełniane spodnie i adidasy. Sprawa jest trochę bardziej skomplikowana. Od właściwego dobrania stroju na siłownię zależy mobilność Twoich ruchów, wygoda, ale także pewność siebie. Jakie ubrania dobrać, aby spełniały wszystkie powyższe warunki? Punktem wyjściowym może okazać się wybranie właściwej torby treningowej. Nie musisz kupować drogiej, markowej torby, zwłaszcza na początku swojej przygody. Zwróć szczególną uwagę na rozmiar. Dobierz ją do wielkości reszty akcesoriów. Dodatkowym atutem torby treningowej będą liczne przegródki, zwłaszcza ta na buty. Obuwie zajmuje dużo miejsca w torbie. Specjalna, dedykowana kieszonka nie tylko oszczędzi miejsce, ale przede wszystkim wyeliminuje ryzyko nieprzyjemnego zapachu wewnątrz torby. Jeśli już o obuwiu mowa… nie możesz pominąć tego elementu! Na rynku znajduje się szereg rodzajów obuwia sportowego. Jeśli Twoja sportowa podróż rozpocznie się od treningów wydolnościowych, postaw na obuwie dedykowane dla biegaczy. Będziesz nie tylko odczuwał komfort, ale także Twoje nogi Ci podziękują! Dobranie niewłaściwego obuwia może z biegiem czasu powodować nieprzyjemne konsekwencje zdrowotne.

Bardzo ważnym elementem, na który musisz zwrócić szczególną uwagę, jest strój. Przede wszystkim postaw na wygodę. Strój sportowy nie może ograniczać Twoich ruchów. Ma on sprawić, że będziesz czuł się dobrze we własnym ciele. Jeśli Twoim założeniem jest fitness – dobierz stój przyległy, ale nie krępujący. W innym przypadku postaw na wygodę, nie zapominając, że strój sportowy może również być estetyczny i modny. Połączenie funkcjonalności i modnego, stylowego wyglądu doskonale sprawdziło się w produktach Nebbia. Twój strój sportowy nie musi być nudny, to od Ciebie zależy czy wybierzesz bardziej stonowany model, czy z pazurem. Nie zapominaj jednak, że strój na siłownię ma też poprawiać Ci nastrój i zwiększać pewność siebie. Możesz podkreślić atuty swojej sylwetki, albo zatuszować mankamenty, w zależności od potrzeb. Po kilku dniach na siłowni sam zdecydujesz jakie ubranie będzie idealne dla Ciebie i Twojej aktywności.

Co zabrać ze sobą na siłownię?

Oprócz dobrego nastroju i motywacji, konieczne jest zabranie kilku akcesoriów. Podczas pierwszej wizyty na siłowni, jak i każdej następnej, nie obędziesz się bez wody. Wysiłek fizyczny wymaga nawadniania. Jeśli jeszcze nie masz naturalnego nawyku picia wody, musisz się tego nauczyć. Wpłynie to nie tylko na wyniki Twoich treningów, ale także na Twój metabolizm czy kondycję skóry. Możesz zabrać ze sobą plastikową butelkę wody lub zainwestować w specjalny bidon z dziubkiem. Bidon jest wygodniejszy w użyciu ponieważ nie wymaga każdorazowego odkręcania. Wybór jednak należy do Ciebie. Bez względu na to jaki sposób wybierzesz, nie możesz dopuścić do odwodnienia organizmu.

Bardzo dobrym nawykiem jest zabieranie własnego ręcznika na siłownię. W wielu miejscach jest to warunek konieczny. Kluby sportowe często oferują sprzedaż ręcznika, w przypadku gdy o nim zapomnisz. Jest to element szczególnie ważny ze względów sanitarnych. Po użyciu sprzętu należy wytrzeć go z ewentualnego potu lub innych zabrudzeń. Tego rodzaju praktyki są korzystne dla wszystkich. Nikt nie chce korzystać z zapoconego sprzętu.

Jeśli planujesz rozpocząć treningi siłowe powinieneś zapatrzyć się w rękawice. Będą one chroniły przed ewentualnymi odciskami i uszkodzeniami. Szczególnie polecane dla kobiet, których dłonie są bardziej delikatne. Dłonie są szczególnie narażone na uszkodzenia w pierwszych tygodniach siłowego planu treningowego. Z czasem, Twoje ręce staną się bardziej odporne.

Pierwsze wizyty na siłowni zazwyczaj nie należą do najprzyjemniejszych. Jest to nowe miejsce, pełne obcych ludzi. Wchodzisz do nowego środowiska, nic więc dziwnego, że nie od razu poczujesz się swobodnie. Przede wszystkim skup się na swoich założeniach. Aby osiągnąć zamierzony cel, nie możesz rozpraszać się wzrokiem innych. Pierwsze treningi mogą owocować bólem i zakwasami. Szczególnie w przypadkach, gdy osoba była mało fizyczna, przed rozpoczęciem przygody z siłownią. Na zakwasy dobrym sposobem jest ciepła kąpiel. Sportowcy zalecają także kompresy – ciepłe i zimne. Tak na prawdę to od Twojego organizmu zależy, które dadzą Ci ulgę. Pamiętaj, każdy kolejny trening będzie łatwiejszy, a nadchodące rezultaty pokażą, że było warto.